SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

JOMMMM LAYAN IKLAN...

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

Tuesday, January 26, 2010

APAM DEWA yg diedit...

Pagi2 tadi kejut tido dalam kul 2 stengah, mari mikir nok masok gaper sarapan ari nih? mareng dok masok nasik...mee ke mehun ke tak dop...hurm...roti pung tak dop...bangun masak nasik ah, pagi kang buleh goreng...bangun la, masak nasik...wak kuor ayam seme letak kat sink...minum air...tido muler...jadi, pagi nih menunyer adalah nasik goreng...selesai se kijer...




tengahari lok nok makan gaper nih...ika ajak gi beli kuih p gok malas lok rasa nok gi tah kedai...pikir punyer pikir, wak apam dewa ah...banyak kali oh wak dok jadi molek, tensen doh beno nok wak p kali nih pandai2 tamboh ovallete suh lembut sket...hahhahahaha...jadi la wei...walla! hehehhehehe....

meh kiter kongsi resepi sket...


Bahan2 :

5 biji telor
1 cawan gandum...(gandum nih sukat sama banyak ngan telo, kalu telo tuh secawan...secawan la gandum...)
1 1/2 cawan gula halus
1 s/k isin vanila
pewarna...ikut suka hati jer nok ubuh kaler gaper...aku wak 3 kaler...ijau, merah & kuning
1 sudu ovallete ( aku pandai2 tambah...suh lembut & gebu...)

Cara2 :

1) Pukul telo ngan gula & ovallete sampai betul2 kembang, jadi ala2 nok ke putih gitu.
2) Masukkan isin vanila....pukul lagi sampai sebati...
3) Masukkan tepung...kacau sampai sebati...( aku mixer jer)
4) Bahagikan kepada 3 bahagian...ubuh sebahagian se kaler....
5) Ubuh dalam loyang....deko la ikut suker hati ganer2...
6) Kukus dalam 45 minit gitu...tudung kukusan tuh lapis ngan kain supaya air wap dok jatuh atas apam tuh....
7) Angkat...makan!


hehehheheheheheh......biasa aku wak dalam cawan kecik2...putri2 suker kalu mende hok comel2...kalu beso gedabak yer kureng ah sket...mama dia kecik ke beso ke dok kire...janji leh masuk perut...hehehheheheh....









5 comments:

wanie said...

menarik la..kukus jer..nampak sedap nak try uat la...

HoNEybUneE said...

hurm...kukus jer, resepi mak masa kecik2 dulu tapi dieditkan tambah ovallete sbb slalu jer buat mcm tak berapa gebu macam yg mak buat...hehehhehehehh...

NuE said...

menarik kaler tu....terer ah mung ti..leh blajo nih...

ciK LyndaWawa igUana said...

walawei kak tie...nyaman eh...dapat diekot resipi kak tok...~huahuahua..kok tie ngak paham....=)

mak lang said...

nak coba ler resepi ni. napok mcm senang.. blog ni rileks..teringat kat arwah mok pok org ganu bila gunakan bahasa daerah ni. Blog walking ler ker http://maklangrecipesgalore.blogspot.com/ utk tgk kalu jadi apam ni nnt.

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service